Wszystko
Profilaktyka
Dieta i żywienie
Ciąża
Uroda
Psychologia
Dziecko
Leki i suplementy
KOMUNIKATY

Artykuł

Jakie skargi rozpatruje NFZ?

Jako pacjent masz prawo korzystać ze świadczeń, które są udzielane w placówkach opieki zdrowotnej. NFZ nadzoruje realizację warunków umów, które zawiera z placówkami.

Pamiętaj, że swoje zastrzeżenia możesz zgłosić do odpowiednich instytucji. Co powinna zawierać skarga lub wniosek i gdzie należy je składać?

Skargi do NFZ

Masz prawo złożyć skargę na placówkę, z którą NFZ zawarł umowę. Możesz zgłosić sprawę m.in. w przypadku, gdy:

  • odmówiono Ci zapisania się do lekarza
  • odmówiono Ci wykonania badań zleconych przez lekarza
  • byłeś zmuszony zapłacić za świadczenie gwarantowane (bezpłatne dla pacjenta)
  • wystawiono Ci receptę bez refundacji
  • terminy lub godziny przyjmowania pacjentów różnią się od ustalonych przez placówkę
  • masz trudności z zapisaniem się do lekarza, np. zapisy możliwe są tylko osobiście, w wybranym dniu
  •  lekarz nie przyjmuje pacjentów zgodnie z harmonogramem pracy
  • nie udaje Ci się umówić telefonicznie na konsultację.

Możesz również zgłosić skargę na działalność NFZ.

Twoje wnioski

Masz propozycje dotyczące poprawy jakości usług świadczonych przez NFZ? Wyślij do NFZ wniosek w tej sprawie. Może on dotyczyć:

  • ulepszenia organizacji pracy Narodowego Funduszu Zdrowia
  • spraw związanych z lepszą obsługą pacjentów oraz z efektywniejszym wykonywaniem zadań przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

W jaki sposób złożyć skargę lub wniosek?

Możesz to zrobić na kilka sposobów:

  • pisemnie
  • pocztą elektroniczną na adres e-mail
  • za pośrednictwem platformy ePUAP
  • osobiście do protokołu podczas wizyty w NFZ.

Jakie informacje powinno zawierać Twoje zgłoszenie?

  • Twoje dane: imię, nazwisko, adres (może to być adres poczty elektronicznej). Pamiętaj, że przysługuje Ci prawo do zastrzeżenia swoich danych!
  • dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy
  • opis zdarzenia
  • pisemne upoważnienie, jeśli składasz skargę w imieniu osoby trzeciej.

Pamiętaj!

  • Jeżeli z treści nie będzie można ustalić problemu, pracownik NFZ poprosi Cię o uzupełnienie Twojego pisma. Ma na to siedem dni.
  • Jeśli pismo nie zawiera imienia, nazwiska i adresu wnoszącego, pracownik NFZ poprosi Cię również o uzupełnienie tych informacji.
  • jeśli nie uzupełnisz, sprawa nie będzie rozpatrzona.

Do kogo zaadresować pismo?

Swoje pismo możesz przesłać do:

  • oddziału wojewódzkiego lub delegatury NFZ
  • Centrali NFZ.
Źródło: NFZ / pacjent.gov.pl | CC BY 3.0 PL

Jak reagować na złość i histerię dziecka? | Wirtualna Poradnia Pedagogiczna #MAMYNATORADĘ

Czy smutek to depresja? Co czuje osoba z depresją? Jak jej pomóc?

"Rak. To Się Leczy" 2024

„Po złej stronie mocy” – drugi odcinek animowanego serialu kampanii społecznej „Zdrowie? Ogarniam TO!”

Kampania społeczna "Planuję Długie Życie" - HPV

BMI
Masa ciała
kg
Wzrost
cm
Wynik
00.00
Wprowadź dane

Najnowsze

Zapisz się do newslettera!