Wszystko
Profilaktyka
Dieta i żywienie
Ciąża
Uroda
Psychologia
Dziecko
Leki i suplementy
KOMUNIKATY

Artykuł

Od 1 stycznia zlecenia na wyroby medyczne na nowych zasadach

Narodowy Fundusz Zdrowia wprowadza nowy sposób realizacji zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne. Pacjent nie będzie musiał już odwiedzać oddziału NFZ w celu potwierdzenia zlecenia. Rocznie NFZ potwierdza ok. 3,5 mln takich zleceń.

Od 1 stycznia 2020 r. zmieniają się zasady wystawiania, weryfikacji i realizacji zleceń na wyroby medyczne. Będzie to ułatwienie dla pacjentów, a w szczególności osób z niepełnosprawnościami i osób starszych.

Obowiązujący obecnie proces obsługi kart i wniosków na zaopatrzenie w wyroby medyczne wymaga wizyty pacjenta w placówce macierzystego OW NFZ (a w przypadku błędnie wystawionych zleceń nawet kilkukrotnej).

Nowe rozwiązanie NFZ poprawi dostępność do wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie, szczególnie dla pacjentów z małych miejscowości, skąd do placówek Funduszu jest daleko. Pacjent będzie mógł otrzymać od razu zlecenie gotowe do realizacji. Będzie miał też pewność, że zlecenie jest pozbawione błędów formalnych. Obecnie o ewentualnych błędach pacjent dowiaduje się najczęściej dopiero w trakcie wizyty w NFZ.

System częściowo dostępny już w tym roku

Od 4 listopada do 31 grudnia 2019 r. wybrana grupa placówek będzie realizować zlecenia już na nowych zasadach. Ich lista dostępna jest w Oddziałach Wojewódzkich NFZ.

U wszystkich świadczeniodawców do dnia 31 grudnia 2019 r. zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne i zlecenia naprawy będą wystawiane, potwierdzane i realizowane również na dotychczasowych zasadach.

Zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne i zlecenia naprawy, które do dnia 31 grudnia 2019 r. zostały wystawione oraz wystawione i potwierdzone, będą realizowane na dotychczasowych zasadach, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia 2020 r.
 
Korzyści dla pacjentów od 1 stycznia:

  • Brak potrzeby wizyty pacjenta w siedzibie OW NFZ w celu potwierdzenia zlecenia
  • Możliwość korekty błędnie wystawionego zlecenia  w trakcie wizyty po otrzymaniu zwrotnej informacji  z systemu NFZ (obecnie korekta zlecenia wymaga ponownej wizyty pacjenta)
  • Oszczędność kosztów i czasu - szczególnie odczuwalna dla pacjentów mieszkających z dala od siedziby NFZ
  • Wyeliminowanie konieczności wizyty pacjenta  we właściwym OW NFZ zgodnie z rejonizacją wynikającą  z adresu zamieszkania pacjenta.


Źródło: NFZ

„Zdrowie? Ogarniam TO!” Rogal pod wpływem starszego kolegi postanawia spróbować alkoholu

Obsługa pacjenta z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)

Jak reagować na złość i histerię dziecka? | Wirtualna Poradnia Pedagogiczna #MAMYNATORADĘ

Czy smutek to depresja? Co czuje osoba z depresją? Jak jej pomóc?

"Rak. To Się Leczy" 2024

BMI
Masa ciała
kg
Wzrost
cm
Wynik
00.00
Wprowadź dane

Najnowsze

Zapisz się do newslettera!