Wszystko
Profilaktyka
Dieta i żywienie
Ciąża
Uroda
Psychologia
Dziecko
Leki i suplementy
KOMUNIKATY

Artykuł

NFZ zapyta pacjentów o ich pobyt w szpitalu

Od 26 października 2021 roku do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, będą dzwonić w imieniu NFZ ankieterzy. Poproszą pacjentów o odpowiedź na dziewięć pytań.

Pytania będą dotyczyć dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu:
 
1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
2. Jaka była jakość wyżywienia?
3. Czy komunikacja była zrozumiała?
4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
7. Czy w nocy była cisza?
8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Poprosimy pacjentów, by ocenili wymienione obszary w skali od 0 do 10.

Celem poprawa jakości i dostępności świadczeń

Jak podkreśla NFZ opinia pacjentów ma pomóc w monitorowaniu należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz pomóc w efektywnym gospodarowaniu środkami publicznymi. Ankieta ma na celu poznanie opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

Badanie jest pilotażem. Ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach.

Informacje o pacjencie, które mają ankieterzy

Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Pacjenci muszą mieć jasność, które świadczenie oceniają. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali.

Informacje, których pacjenci nie powinni podawać

NFZ prosi, aby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali). Ankieterzy w imieniu NFZ zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.

Sprawdzanie ankieterów i zgłaszanie wątpliwości

W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów oraz zgłosić wszelkie niepokojące sytuacje na infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590.

 

Źródło: NFZ

Higiena stylu życia - Sen

„Powiedz, co czujesz. Zdemaskuj emocje”

Profilaktyka udaru mózgu

Profilaktyka otyłości Zdrowe żywienie

Masz 50 lat lub więcej? Zapisz się na 3. dawkę szczepienia!

BMI
Masa ciała
kg
Wzrost
cm
Wynik
00.00
Wprowadź dane

Najnowsze

Zapisz się do newslettera!