Wszystko
Profilaktyka
Dieta i żywienie
Ciąża
Uroda
Psychologia
Dziecko
Leki i suplementy
KOMUNIKATY

Artykuł

NFZ zapyta pacjentów o ich pobyt w szpitalu

Od 26 października 2021 roku do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, będą dzwonić w imieniu NFZ ankieterzy. Poproszą pacjentów o odpowiedź na dziewięć pytań.

Pytania będą dotyczyć dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu:
 
1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
2. Jaka była jakość wyżywienia?
3. Czy komunikacja była zrozumiała?
4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
7. Czy w nocy była cisza?
8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Poprosimy pacjentów, by ocenili wymienione obszary w skali od 0 do 10.

Celem poprawa jakości i dostępności świadczeń

Jak podkreśla NFZ opinia pacjentów ma pomóc w monitorowaniu należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz pomóc w efektywnym gospodarowaniu środkami publicznymi. Ankieta ma na celu poznanie opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

Badanie jest pilotażem. Ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach.

Informacje o pacjencie, które mają ankieterzy

Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Pacjenci muszą mieć jasność, które świadczenie oceniają. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali.

Informacje, których pacjenci nie powinni podawać

NFZ prosi, aby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali). Ankieterzy w imieniu NFZ zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.

Sprawdzanie ankieterów i zgłaszanie wątpliwości

W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów oraz zgłosić wszelkie niepokojące sytuacje na infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590.

 

Źródło: NFZ

Obsługa pacjenta z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)

Jak reagować na złość i histerię dziecka? | Wirtualna Poradnia Pedagogiczna #MAMYNATORADĘ

Czy smutek to depresja? Co czuje osoba z depresją? Jak jej pomóc?

"Rak. To Się Leczy" 2024

„Po złej stronie mocy” – drugi odcinek animowanego serialu kampanii społecznej „Zdrowie? Ogarniam TO!”

BMI
Masa ciała
kg
Wzrost
cm
Wynik
00.00
Wprowadź dane

Najnowsze

Zapisz się do newslettera!