Wszystko
Profilaktyka
Dieta i żywienie
Ciąża
Uroda
Psychologia
Dziecko
Leki i suplementy
KOMUNIKATY

Artykuł

Ponad 10 tysięcy osób korzysta z aplikacji Kwarantanna Domowa! Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Kwarantanna domowa – to oficjalna, bezpieczna i bezpłatna aplikacja, która ułatwia przejście obowiązkowej kwarantanny w warunkach domowych. W systemie aplikacji „Kwarantanna domowa” są niemal 72 tysiące osób. Ponad 15 tysięcy zalogowało się do niej, a przeszło 10 tysięcy wykonało już zadanie startowe. A to oznacza rozpoczęcie pełnego korzystania z aplikacji.

Proces wygląda następująco: w systemie Ministerstwa Cyfryzacji pojawia się informacja, że dana osoba jest objęta kwarantanną, wysyłany zostanie do niej SMSa zachęcający do ściągnięcia i zainstalowania aplikacji.

W związku z tym, jeśli jesteście w kwarantannie nawet od kilku dni, a nie dostaliście SMSa – po ściągnięciu i próbie instalacji aplikacji wyświetli Wam się komunikat, że Waszych danych nie ma w bazie.

MC uspakaja, wiadomość na pewno do Was dotrze. Po jej otrzymaniu komunikat zniknie. Będziecie mogli instalować i aktywować aplikację. Pamiętajmy, aby przy aktywacji podać ten sam numer telefonu, który podaliśmy wypełniając formularz lokalizacyjny (czyli dokument, w którym wpisywaliśmy, gdzie kwarantannę odbędziemy).

WAŻNE! Nie ma możliwości, by z aplikacji korzystały osoby nieobjęte kwarantanną. Jej system jest połączony z bazą numerów telefonów osób, które zostały zobowiązane do przejścia kwarantanny.

Oto najczęściej pojawiające się pytania i odpowiedzi:

Czy mój telefon obsługuje aplikację?

Z aplikacji można korzystać na zdecydowanej większości smartfonów. Jeśli potrzebujecie garści technicznych szczegółów, oto co telefon mieć powinien (i na pewno ma):

- system Android 6.0 lub wyższy, dostęp do sklepu Google Play lub iOS w wersji nie niższej niż 10.3 i dostęp do sklepu App Store,

- moduł GPS oraz dostęp do internetu

- aparat fotograficzny o minimalnej rozdzielczości 5Mpix z możliwością nagrywania wideo.

Aplikacja wymaga, aby w określonych sytuacjach Twój telefon umożliwiał jej dostęp do internetu, aparatu, lokalizacji i zdjęć.

Jakie dane o mnie zbiera aplikacja i kto ma do nich dostęp?

Przede wszystkim Twoje dane są bezpieczne i nikt niepowołany nie ma do nich dostępu. Zakres danych osobowych przetwarzanych w ramach aplikacji to:

- imię i nazwisko,

- numer telefonu i deklarowany adres pobytu,

- zdjęcie i lokalizacja,

- data końca kwarantanny,

- ID Obywatela – techniczny identyfikator obywatela.

Czy przez aplikację jestem śledzony?

Celem aplikacji jest sprawdzenie, czy nie łamiesz zasad kwarantanny. Aplikacja rejestruje działania podjęte podczas wykonywania zadań. Sprawdza lokalizację oraz czas wykonywania zadania, czyli zrobienia zdjęcia.

WAŻNE! Nie rejestruje żadnych innych danych. System sprawdza tylko czas i miejsce realizacji zadania.

Jestem na kwarantannie już od kilku dni. Czy instalując aplikację będę musiał rozpocząć kwarantannę od początku?

MC uspakaja, z aplikacją nie zaczynamy kwarantanny od początku. W systemie jest zapisane kiedy kwarantanna zaczyna się i kończy.

Po zakończeniu odbywania kwarantanny Konto Użytkownika zostaje dezaktywowane.

Jak zezwolić na dostęp do usług lokalizacji?

Poprawne działanie aplikacji wymaga zezwolenia na dostęp do usług lokalizacji. Podczas aktywacji aplikacja pyta o dostęp do zasobów lokalizacji oraz aparatu. Jeśli wcześniej zablokowaliście taki dostęp, teraz warto go odblokować. Oto jak to zrobić:

- telefony z systemem iOS -> Wchodzimy w ustawienia, następnie przewijamy w dół i odnajdujemy aplikacje Kwarantanna Domowa i wybieramy ją. W kolejny kroku wybieramy Lokalizacja i zezwalamy na dostęp.

- telefony z systemem Android -> W ustawieniach odnajdujemy listę aplikacji, z listy wyszukujemy Kwarantanna domowa i wybieramy zezwolenia (uprawnienia) aplikacji. Następnie należy zezwolić aplikacji na dostęp do lokalizacji.

Możesz też odinstalować i zainstalować aplikację ponownie. Upewnij się, że jesteś w lokalizacji, którą zgłosiłeś do odbywania kwarantanny. Jeśli występuje błąd, zadzwoń na infolinię.

Wyłączenie lokalizacji w trakcie wykonywania zadania uniemożliwi Ci jego zakończenie. Otrzymasz wtedy komunikat „Brak lokalizacji GPS”. Aby zakończyć wykonywanie zadania musisz włączyć GPS. Jeśli przebywasz w domu, a nie możesz wykonać zadania, upewnij się, że jesteś poprawnie zalogowany w aplikacji, masz połączenie z internetem i włączony GPS.

Co się dzieje, jeżeli spóźnię się z wykonaniem zadania?

Po upływie 20 minut osoba objęta kwarantanną dostanie wiadomość przypominającą. Jeżeli w wyznaczonym czasie nie wykonamy zdjęcia będzie to sygnał dla policji, że powinna sprawdzić, czy zasady kwarantanny nie są łamane.

WAŻNE! Korzystając z aplikacji nie zapominaj o tym, aby telefon był naładowany, a dźwięki niewyciszone. Sprawdzaj SMSy.

Byłem poza domem jak dostałem zadanie, ale nie miałem kontaktu z nikim. Czy zadanie zostanie zaakceptowane?

W trakcie kwarantanny nie możesz opuszczać miejsca, w którym ją odbywasz! Grozi za to kara finansowa. Nie możesz więc wykonać zadania poza zadeklarowanym miejscem odbywania kwarantanny. Wyjście z domu, nawet bez kontaktu z innymi osobami, jest złamaniem warunków kwarantanny.

Czy mogę ponownie zainstalować aplikację na innym urządzeniu?

Tak, istnieje możliwość ponownego zainstalowania aplikacji na nowym urządzeniu. Należy pamiętać, aby po  każdym instalowaniu aplikacji ponownie się zalogować za pomocą numeru telefonu i kodu logowania przesłanego wiadomością SMS.

Czy muszę czytać wszystkie komunikaty wysyłane przez aplikację?

Tak. Aplikacja wymaga przeczytania komunikatów i zakończenia zadania. Aby wykonać zadanie musisz wybrać je w aplikacji, a następnie kliknąć przycisk „wykonaj”. Jeśli zadanie zmieniło tytuł na kolor niebieski to oznacza, że jest już rozpoczęte. Możesz wejść w zadanie, aby je dokończyć.

Zatwierdzasz przyciskiem „dalej”. Po wykonaniu polecenia, obok jego tytułu, pojawi się niebieskie kółko z białym znakiem akceptacji. Po wykonaniu wszystkich poleceń klikamy „zakończ”. Jeśli nie mamy możliwość zatwierdzenia „zakończ” oznacza, że nie zostały wykonane wszystkie polecenia. O poprawnie wykonanym zadaniu MC powiadomi Cię SMSem.

W razie jakichkolwiek problemów technicznych osoby korzystające z aplikacji mogą zadzwonić na przygotowaną dla nich specjalną infolinię - 22 165 57 44.

Pobierz aplikację Kwarantanna domowa z Google Play lub App Store.

Źródło informacji: MC

Obsługa pacjenta z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)

Jak reagować na złość i histerię dziecka? | Wirtualna Poradnia Pedagogiczna #MAMYNATORADĘ

Czy smutek to depresja? Co czuje osoba z depresją? Jak jej pomóc?

"Rak. To Się Leczy" 2024

„Po złej stronie mocy” – drugi odcinek animowanego serialu kampanii społecznej „Zdrowie? Ogarniam TO!”

BMI
Masa ciała
kg
Wzrost
cm
Wynik
00.00
Wprowadź dane

Najnowsze

Zapisz się do newslettera!