Wszystko
Profilaktyka
Dieta i żywienie
Ciąża
Uroda
Psychologia
Dziecko
Leki i suplementy
KOMUNIKATY

Artykuł

NFZ bada satysfakcję pacjentów. Może zadzwonić do ciebie ankieter

Od 2 marca do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce. Dzięki zebranym informacjom Fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy.

Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć.

Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  2. Jaka była jakość wyżywienia?
  3. Czy komunikacja była zrozumiała?
  4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  7. Czy w nocy była cisza?
  8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

Informacje, których nie powinieneś podawać

W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJ żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystałaś/eś). To ważne dla Twojego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują Twoich danych i nie będą Cię o nie prosić.

Informacje, które mają ankieterzy

Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają tylko:

  • Twój numer telefonu
  • płeć
  • placówkę, w której się leczyłaś/eś
  • oraz datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę.


Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

WAŻNE!

Ankieterzy nie mają dostępu do Twoich danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystałaś/eś. Dlatego nie mogą o nie pytać.

Twoja odpowiedź to szansa na poprawę jakości i dostępności do świadczeń

NFZ ankietuje w imieniu i na rzecz pacjentów, chcąc wspólnie z placówkami medycznymi dbać o zdrowie społeczeństwa. Wykonuje to m.in. przez monitorowanie jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest Twoja opinia na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy. Badanie potrwa maksymalnie 4 miesiące.

Masz wątpliwości? Zgłoś je

Ankieterzy, którzy zadzwonią do Ciebie, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Zakończ rozmowę z ankieterem, jeśli poprosi Cię o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca. Koniecznie poinformuj nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu, którym dysponują ankieterzy.

PAMIĘTAJ!

Rozłącz się i skontaktuj się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi Twoje wątpliwości.

 

Źródło: NFZ

„Zdrowie? Ogarniam TO!” Rogal pod wpływem starszego kolegi postanawia spróbować alkoholu

Obsługa pacjenta z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)

Jak reagować na złość i histerię dziecka? | Wirtualna Poradnia Pedagogiczna #MAMYNATORADĘ

Czy smutek to depresja? Co czuje osoba z depresją? Jak jej pomóc?

"Rak. To Się Leczy" 2024

BMI
Masa ciała
kg
Wzrost
cm
Wynik
00.00
Wprowadź dane

Najnowsze

Zapisz się do newslettera!