Wszystko
Profilaktyka
Dieta i żywienie
Ciąża
Uroda
Psychologia
Dziecko
Leki i suplementy
KOMUNIKATY

Artykuł

Ministerstwo zdrowia apeluje o nieprzyjmowanie preparatów z jodem na własną rękę

Jod, jak każdy lek, może powodować działania niepożądane, dlatego nie należy przyjmować go na własną rękę - ostrzega polski resort zdrowia w związku z informacjami o rozdawaniu tabletek z jodem na zachodzie Niemiec.

Państwowa Agencja Atomistyki wydała poniższy komunikat dotyczący sytuacji elektrowni jądrowej w Belgii.

„W związku z pojawiającymi się zapytaniami dotyczącymi bezpieczeństwa belgijskiej elektrowni jądrowej Tihange, Państwowa Agencja Atomistyki informuje, że na terenie elektrowni nie doszło do awarii, a w związku z tym nie istnieje jakiekolwiek zagrożenie radiacyjne. Dystrybucja tabletek ze stabilnym jodem na terenie okolic elektrowni jest działaniem wynikającym z polityki bezpieczeństwa i nie wynika z jakiejkolwiek sytuacji awaryjnej. Dzięki temu mieszkańcy są wyposażeni w środki bezpieczeństwa, gdyby do awarii doszło w przyszłości.

Uwzględniając powyższe, nie należy podejmować żadnych działań, a w szczególności przyjmować preparatów z jodem na własną rękę.

Państwowa Agencja Atomistyki jako dozór jądrowy prowadzi bieżący monitoring sytuacji radiacyjnej kraju 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Nie nastąpiło jakiekolwiek podwyższenie poziomu promieniowania jonizującego nad terytorium Polski. Z danych monitoringowych Komisji Europejskiej (system EURDEP) wynika, że sytuacja radiacyjna w Europie również nie odbiega od normy (brak zagrożenia radiacyjnego).”

 

Źródło: Ministerstwo Zdrowia

Namówili go by skoczył na główkę...

Jak zarejestrować się jako dawca komórek macierzystych? | Fundacja DKMS

Czerniakowe Abecadło: D jak Duży rozmiar

Czerniakowe Abecadło: C jak Czerwony, Czarny, Niejednolity kolor

Czerniakowe Abecadło: B jak Brzegi nierówne

BMI
Masa ciała
kg
Wzrost
cm
Wynik
00.00
Wprowadź dane

Najnowsze

Zapisz się do newslettera!