Wszystko
Profilaktyka
Dieta i żywienie
Ciąża
Uroda
Psychologia
Dziecko
Leki i suplementy
KOMUNIKATY

Artykuł

Kalendarz, który pomaga

Zapominam, boję się, nie wiem jak – tak kobiety tłumaczą fakt, że nie wykonują regularnie samobadania piersi. Tymczasem wszystko, co musimy zrobić, to pamiętać, aby w odpowiednim momencie cyklu poświęcić dosłownie 5 minut na wykonanie kilku prostych ruchów oraz obserwację. O tym, jak ważne jest wczesne wykrywanie raka piersi, rozmawiali eksperci, pacjenci i ambasadorzy kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”, podczas spotkania zorganizowanego z okazji premiery charytatywnego kalendarza „Power of Community 2020”.

 Najnowsze badanie sondażowe [1] przeprowadzone w ramach kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” w 2019 roku, pokazuje, że tylko 42% Polaków ma świadomość, że samobadanie piersi należy wykonywać co najmniej raz w miesiącu. (K: 50% vs. M: 33%). Alarmujące jest, że prawie 50% ankietowanych kobiet nie wykonuje comiesięcznego samobadania piersi. Zdecydowana większość (72%, w tym 66% kobiet oraz 77% mężczyzn) Polaków nie wie, w którym dniu cyklu miesiączkowego powinno się wykonywać samobadanie piersi.

Eksperci są zgodni – wczesne wykrycie choroby zwiększa szansę jej wyleczenia. Kampanie takie, jak „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” uwrażliwiają na kwestie profilaktyki, zachęcają do regularnych badań, a także do aktywnego poszukiwania wsparcia, gdy przyjdzie zmierzyć się z chorobą. Nieodłączną częścią kampanii jest charytatywny kalendarz „Power of Community 2020” wspierający kobiety z zaawansowanym rakiem piersi. Scenerię wyjątkowej sesji do kalendarza stanowiła w tym roku Opera Bałtycka w Gdańsku. 12 sportowców spotkało się, aby podkreślić, jak ważne jest wsparcie bliskich mężczyzn w chorobie.

Kampania powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat zaawansowanego raka piersi.

IV edycja kampanii objęta została honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy. Partnerem merytorycznym kampanii jest Polskie Towarzystwo Onkologiczne. Partnerem specjalnym kampanii jest Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.

Kalendarz można zamówić na stronie www.breastfit.pl

 

[1] Badanie przeprowadzone w lipcu br. przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na reprezentacyjnej grupie Polaków (Łącznie 1020 osób, w tym 493 mężczyzn i 527 kobiet) w wieku od 18 do 65 lat z całej Polski.

Źródło informacji: Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej
 

„Zdrowie? Ogarniam TO!” Rogal pod wpływem starszego kolegi postanawia spróbować alkoholu

Obsługa pacjenta z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)

Jak reagować na złość i histerię dziecka? | Wirtualna Poradnia Pedagogiczna #MAMYNATORADĘ

Czy smutek to depresja? Co czuje osoba z depresją? Jak jej pomóc?

"Rak. To Się Leczy" 2024

BMI
Masa ciała
kg
Wzrost
cm
Wynik
00.00
Wprowadź dane

Najnowsze

Zapisz się do newslettera!